Connect with us

Somewhere back in time

A day to remember… 1/6 [KREATOR]

1

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Phan­tom Antichrist” — KREATOR 
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2012
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Nuclear Blast
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Jens Bogren
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά, κιθάρες – Mil­land “Mille” Petrozza
Κιθάρες, δεύτερα φωνητικά – Sami Yli-Sirnio
Μπάσο – Chris­t­ian “Speesy” Giesler
Drums – Jur­gen “Ven­tor” Reil

Το έχει η βδομάδα αυτή να μιλάμε για τους λατρεμένους μου Γερμανούς, έτσι επωμίστηκα το έργο να μιλήσω για το ντεμπούτο τους στην Nuclear Blast και την έναρξη της δεύτερης φάσης της επανόδου τους στα πράγματα. Έχουμε πει και ξαναπεί πόσο σπουδαία είναι η περίοδος από το 2001 και πέρα, εμπορικά μιλώντας για τους τιτάνες KREATOR, όπου απλά το ταβάνι είναι το όριο ως προς το πόσους οπαδούς φέρνουν με κάθε δίσκο. Είναι απίστευτο κάθε φορά που καθόμαστε να σκεφτούμε ότι μια μπάντα που αισίως το 2022 συμπληρώνει 40 χρόνια από την ίδρυση της, έχει 2 και 3 γενιές οπαδών. Αρκετά με τα γύρω γύρω όμως, πάμε στα του δίσκου. “Phan­tom Antichrist” ο τίτλος του τότε ολοκαίνουργιου δίσκου των Γερμανών, 3 μόλις χρόνια μετά το σαρωτικό “Hordes of chaos” (το μικρότερο διάστημα μεταξύ δίσκων τη τελευταία 20ετία), και ήδη οι KREATOR ακολουθούν αντίστροφη συνθετική λογική κατά δήλωση τους. Και αυτό διότι, ενώ το “Hordes of chaos” ηχογραφήθηκε/γράφτηκε πιο “ωμά”, πιο “old school” αν θέλετε, τούτο εδώ, είχε πιο έντονα τα heavy met­al στοιχεία.

Αυτό φάνηκε στις φωνητικές αρμονίες (ω ναι, κι όμως) στο πανέμορφο “From flood into fire” (προπομπός του “Hail to the hordes”) που είναι από τα κομμάτια που επιβίωσαν και στο set της μπάντας ως και τις μέρες μας. Αυτό λέει πάντα πολλά περισσότερα από όσα νομίζουμε. Τούτο όμως δε σημαίνει ότι δε μαρσάρει ή πως δεν έχουμε χαρακτηριστικούς KREATOR οδοστρωτήρες τύπου ομώνυμο κομμάτι και “Death to the world”. Ας μη πιάσουμε το αγαπημένο μου γρήγορο κομμάτι του δίσκου, το “Civ­i­liza­tion col­lapse”, με το φοβερό του ρεφρέν και φυσικά με το μεσαίο riff “καρφί” βγαλμένο από τις κλασσικές mid-tem­po στιγμές των KREATOR (λέγε με “Coma of souls”). Χώρια το video clip (θα πούμε παρακάτω περισσότερα γι’ αυτό). Και κάπου εδώ, αρχίζει ο Γιαννάκης να έχει παράπονα. Ξεκάρφωτη ακουστική εισαγωγή στο πολύ ωραίο κατά τα άλλα και γκαζωμένο “Unit­ed in hate”, η οποία είμαι σίγουρος ότι γράφτηκε έχοντας κατά νου την αντίστοιχη του “When the sun burns red”, μείον την ομαλή ανάπτυξη. Νομίζω στο ομώνυμο του “Gods of vio­lence” το έκανε καλύτερα (έχουν και συγγενούς ύφους ρεφρέν), από πλευράς ανάπτυξης, μελωδιών και πάει λέγοντας.

Γενικότερο παράπονο κιόλας, οι “ατσούμπαλα” βαλμένες μελωδίες σε σημεία (στην αρχή είχα θέμα και με το ρεφρέν του “Civ­i­liza­tion col­lapse” όπως έμπαινε). Σαν να κόβουν τη φόρα του κομματιού. Χώρια που θεωρώ ότι ορισμένες τις έχει κάνει καλύτερα στους ακριβώς προηγούμενους δίσκους. Σε περίπτωση που δε το καταλάβατε, είναι η λιγότερο αγαπημένη μου στιγμή όχι μόνο της ύστερης περιόδου τους, αλλά και των KREATOR γενικά. Άμα σας φαίνομαι υπερβολικός και “ψείρας”, λυπάμαι, με την Γερμανική μπάντα της καρδιάς μου, είμαι κατά τι πιο αυστηρός. Συν τοις άλλοις, τα “χειρότερα” των KREATOR (όπως και των SLAYER) όνειρα θερινής νυκτός για άλλους. Πίσω στα του δίσκου, δε δέχομαι πως πέρασε ένα “Vic­to­ry will come” μέσα στο άλμπουμ! Φεύγει ως έχει και ευρίσκεται! Ναι, είναι γρήγορο, ΟΚ, αλλά τι αταίριαστα χαρωπό riff είναι αυτό με το γρήγορο μέρος ρε Mille; Και το έβαλες και στο ρεφρέν, μη χάσουμε. Τέλος πάντων, έχε χάρη που σε αγαπάω και σε λατρεύω! Και σε αγαπάω ρε κιαρατά (που λέει και η μάνα μου), γιατί μου γράφεις mid-tem­po κομματάρες τύπου ”Your heav­en, my hell” (η απόλυτα αγαπημένη μου στιγμή του δίσκου) και “The few the proud the bro­ken” που βουτάνε λίγο στα 90’s και παίρνουν αυτή την αύρα υγιούς πειραματισμού και στησίματος κομματιού, φέρνοντας τη στο σήμερα της μπάντας.

1

Για το τέλος άφησα το κομμάτι που με κάνει αλοιφή όποτε ακούω το άλμπουμ, και με κάνει να ξεχνάω ό,τι άκουσα πριν και με ξένισε/χάλασε. “Until our paths cross again”. Τι κομματάρα, τι στιχάρες, τι έκανες εδώ μέσα ρε κοντή αλεπού του Essen, που να με πάρει;!;! Υμνικό, πανέμορφα μελωδικό, λυρικό σχεδόν εξ ολοκλήρου, με σεμιναριακή ανάπτυξη καθ’ όλα τα σχεδόν 6 λεπτά διαρκείας του. Και να με συγχωρέσετε, θα σας παραθέσω το αγαπημένο μου σημείο αυτούσιο:
All will be the mourn­ing ones, all the daugh­ters, all the sons
Still we’re here, but soon we’re gone, cir­cle of all life
Let’s embrace the time we have, from our birth to our last breath
Don’t drown in your mem­o­ries, for now is your time

Παύση παρουσίασης, γιατί μπήκε ένα σκουπιδάκι στο μάτι μου και παράλληλα κάτι αόρατοι nin­ja κόβουν κρεμμύδια. Ωραία, είμαι έτοιμος, πάμε συνεχίζουμε να το τελειώσουμε. Τι να τελειώσουμε δηλαδή.…”mortal are we, soon blurred mem­o­ries, for­got­ten will be our life’s gain, so let it be, what­ev­er may be, until our paths cross again”. Αυτό λέγεται φινάλε δίσκου κυρίες, δεσποινίδες και κύριοι, και είναι ο σωστός τρόπος να χτίζεις ένα κομμάτι με μελωδίες σε thrash μπάντα. Άμα θέλετε την αντιπρόταση στα άνωθι παράπονα μου, ορίστε. Φυσικά, τα παράπονα μου, είναι απλά ενός σεσημασμένου KREATOR-άκια που περιμένει ορισμένα πράγματα. Ο δίσκος εξερράγη εμπορικώς, με τους Γερμανούς να κάνουν τεράστιες περιοδείες, μια εκ των οποίων με MORBID ANGEL, NILE και FUELED BY FIRE πέρασε από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τότε το Νοέμβριο του 2012. Επίσης ο δίσκος οδήγησε σε ένα φοβερό live album, το ”Dying alive” (το πρώτο τους μετά το “Live kreation”), που περιέχει εκτός της εκρηκτικής συναυλίας στο Ober­hausen (και οι OVERKILL θα γύριζαν εκεί DVD μερικά χρόνια μετά), και πολλά, πολλά άλλα καλούδια.

Εν κατακλείδι, 10 χρόνια μετά τη κυκλοφορία του, η άποψη μου για το “Phan­tom antichrist” δεν άλλαξε, από τη πρώτη ακρόαση μέχρι και σήμερα. Ένα παρόλα τα παράπονα καλό άλμπουμ, το οποίο, εκτός του ότι ήταν προπομπός μεγαλύτερων πραγμάτων (για να κάνεις ένα βήμα μπρος καμιά φορά πρέπει να κάνεις δύο βήματα πίσω και να πάρεις φόρα) αν δούμε πιο σφαιρικά την ιστορία, έπαιξε το δικό του ρόλο, στην εμπορική άνοδο των KREATOR και στο να βρουν σταθερό δισκογραφικό “σπίτι” στην μεγάλη και ιστορική Nuclear Blast μέχρι και τις μέρες μας.

Did you know that?

- Το video clip του “Civ­i­liza­tion col­lapse” είναι οπτικό κολάζ από διαδηλώσεις στην Αθήνα. Αυτό το είχατε ήδη μάθει. Aυτό που δε γνωρίζατε, είναι πως όταν έβλεπε τις παραπάνω διαδηλώσεις η καλλιτεχνική ομάδα των KREATOR, επικοινώνησε με τον Μάριο Λώλο, πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Φωτορεπόρτερ από το 2008 προκειμένου να ζητήσει την άδεια για να χρησιμοποιηθούν οι φωτογραφίες. Ο ίδιος ο Λώλος, ήταν μέσα στους τραυματίες των διαδηλώσεων. (σ. Σάκη Φράγκου: Το τελικό edit του video, το έκανε ο Mille, back­stage στη συναυλία τους στην Αθήνα, για να περάσει το κατάλληλο feeling!)

- Οι χορωδία που ακούμε, απαρτίζεται από τους κυρίους Uffe Bejs­tam, Ron­ny Mil­ianow­icz, Tom­my Johans­son, Matthias Kollek και Jens Bogren (ω ναι!)

- Μια και αναφέρθηκε ο Bogren να πούμε ότι η συνεργασία κράτησε για δύο δίσκους, αυτόν και το “Gods of vio­lence”, ενώ με τον Wes Ben­scot­er μόλις για αυτόν εδώ στο τομέα του εξωφύλλου.

Γιάννης Σαββίδης

 

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2022 Rock Hard Greece.

  • https://noc.ezhellas.com:44450/live
  • Rock Hard Radio
  • rock hard greece