Connect with us

Somewhere back in time

A day to remember… 26/2 [DARKTHRONE]

1

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “A blaze in the north­ern sky” – DARKTHRONE 
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1992
ΕΤΑΙΡΙΑ: Peaceville Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Dark­throne, Erik Avnskog
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Τύμπανα, Φωνητικά – Fenriz
Κιθάρα, Φωνητικά – Noc­turno Culto
Κιθάρα – Zephyrous
Μπάσο –  Dag Nilsen

Κι εγένετο black met­al! Εντάξει, ο όρος είχε δειλά-δειλά χρησιμοποιηθεί και νωρίτερα, αλλά η πρώτη φορά που κρυστάλλινα αποτυπώθηκε και καθιερώθηκε τι εστί black met­al, ήταν με την κυκλοφορία του δεύτερου δίσκου των Νορβηγών, τριάντα χρόνια πριν.

Το τι ώθησε τους DARKTHRONE να πετάξουν στον κάλαθο των αχρήστων τον σχεδόν έτοιμο δεύτερο δίσκο τους, το “Goat­lord” και να γράψουν από την αρχή ένα δίσκο που δεν έμοιαζε σε τίποτα με ότι έπαιζαν μέχρι εκείνη τη στιγμή, είναι ακόμα δύσκολο να προσδιοριστεί με σαφήνεια. Λίγο η εχθρότητα που είχε αναπτυχθεί στις τάξεις της Νορβηγικής under­ground σκηνής απέναντι στο death met­al, λίγο τα τεκταινόμενα που είχαν αρχίσει να συμβαίνουν στη Νορβηγία, πέραν του μουσικού σκέλους, με αναμφίβολα έντονη στιγμή την αυτοκτονία του Dead, που συντάραξε τη σκηνή, έπαιξαν το ρόλο τους έτσι ώστε η παρέα του Gylve Nag­ell να την δει αλλιώς. Έτσι λοιπόν ο Nag­ell έγινε “Fen­riz”, ο Ted Skjel­lum έγινε “Noc­turno Cul­to” και ο Ivar Enger έγινε “Zephy­rous”. Τα jeans και η χαλαρή εμφάνιση έφυγαν, με το corpse­paint­ing και πλέον το απόκοσμο παρουσιαστικό να εγκαθιδρύονται.

1

Στο ηχητικό κομμάτι, το “A blaze in the north­ern sky” είναι ένα διαφορετικό κτήνος σε σχέση με το “Soul­side jour­ney”. Tα riffs παύουν να είναι τεχνικά και γίνονται πιο απλά στη δομή τους, έως και “μονότονα” σε κάποιες περιπτώσεις. Ο λασπώδης, αλλά καθαρός στουντιακός ήχος των Sun­light Stu­dios δίνει τη θέση του στον υψίσυχνο ήχο του τετρακάναλου, και τα πνιχτά death φωνητικά εκλείπουν για να αντικατασταθούν από αυτά που έμελλαν να καθιερωθούν σαν black φωνητικά. Το επίσης τεχνικό και πολλές φορές jazzy drum­ming του Fen­riz μετατρέπεται σε επαναλήψιμο και απλουστευμένο, χωρίς όμως να χάνει την ταχύτητα ή την επιθετικότητά του. Η πεμπτουσία όμως του δίσκου ήταν το πρωτόγονο και ψυχρό συναίσθημα που απέπνεαν τα κομμάτια, πηγάζοντας κατευθείαν από τις πρώτες μέρες των BATHORY και φέροντας ανά στιγμές έντονο το στίγμα των CELTIC FROST. Μπορεί τα μισά κομμάτια του δίσκου να προέρχονταν από τις death μέρες της μπάντας, αλλά η “μαυρομεταλλική” τους αναθεώρησή μαζί με τα καινούργια που έγραψαν ήταν αυτά που έδωσαν πνοή στη νέα μορφή των DARKTHRONE.

Το “A blaze in the north­ern sky” λάμπει ακόμα και σήμερα, τριάντα χρόνια μετά τη γέννησή του. Κλασσικό και επιδραστικό όσο λίγα, ήταν εκείνος ο δίσκος που καθόρισε το δεύτερο κύμα του black met­al και έγινε το σημείο αναφοράς και ο ακρογωνιαίος λίθος ενός ολόκληρου ιδιώματος του ακραίου met­al ήχου.

Did you know that:

  • Παραπάνω αναφέραμε πως ο διάδοχος του “Soul­side jour­ney”, το “Goat­lord”, κατέληξε στον κάλαθο των αχρήστων. Δεν είναι εντελώς αληθές αυτό, μιας και η μπάντα αυτό που είχε ηχογραφήσει τέλος του 1990, αρχές του 1991, σαν rehearsal tape χωρίς φωνητικά το κυκλοφόρησε τελικά το 1996 από τη Moon­fog Pro­duc­tions. Τα φωνητικά ηχογραφήθηκαν από τον Fen­riz το 1994.
  • Σοκ κυρίευσε τους ιθύνοντες της Peaceville όταν άκουσαν πρώτη φορά “A blaze in the north­ern sky”, μιας και περίμεναν να ακούσουν κάτι στο death met­al ύφος του ντεμπούτου των Νορβηγών. Αρχικά αρνήθηκαν να κυκλοφορήσουν το δίσκο εάν η μπάντα τουλάχιστον δεν του έκανε εκ νέου μίξη, έτσι ώστε να βελτιώσει τον “αδύναμο” ήχο του. Η μπάντα τους απείλησε πως εάν δεν κυκλοφορούσε ως είχε, θα τον κυκλοφορούσαν από την Death­like Silence Pro­duc­tions του Eurony­mous των MAYHEM. Τελικά η Peaceville υποχώρησε, ο δίσκος κυκλοφόρησε όπως η μπάντα ήθελε και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Θανάσης Μπόγρης

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2022 Rock Hard Greece.

  • https://noc.ezhellas.com:44450/live
  • Rock Hard Radio
  • rock hard greece