Connect with us

Somewhere back in time

A day to remember… 9/6 [THE GATHERING]

1

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ:  “Always…” – THE GATHERING
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1992
ΕΤΑΙΡΙΑ: Foun­da­tion 2000
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Mark Fritsma
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Τύμπανα — Hans Rutten 
Κιθάρα — René Rutten
Πλήκτρα — Frank Boeijen
Κιθάρα — Jelmer Wiersma
Μπάσο — Hugo Prin­sen Geerligs
Φωνητικά — Bart Smits 
Φωνητικά — Marike Groot

Το ντεμπούτο των Ολλανδών THE GATHERING είναι αναμφίβολα ένας από τους ορισμούς του ατμοσφαιρικού doom/death, γεγονός που είναι αδιαμφισβήτητο από τον τρομακτικό αντίκτυπο που είχε όταν κυκλοφόρησε. Όλα είχαν φανεί από το “Moon­light archer” demo που ηχογράφησαν ένα χρόνο πριν, το οποίο έδειξε τις δυνατότητες τους, προκαλώντας τεράστιο ενδιαφέρον στο under­ground. Σε αυτό ήταν και τα “Sub­ze­ro” και “In sick­ness and health”, τα οποία μπήκαν και στο “Always…” album.

Ηχητικά είναι πολυεπίπεδο, βάζοντας τον ακροατή σε μια διαδικασία παρατήρησης των sound­scapes που επιλέγονται σε κάθε κομμάτι. Κάθε κομμάτι έχει διαφορετική δομή, κάτι που οφείλεται στη διαφορετική περίοδο που διαμορφώθηκε. Ουσιαστικά το ντεμπούτο τους είναι το κλείσιμο της πρώτης περιόδου του group, η οποία ξεκίνησε το 1989 και ολοκληρώθηκε το 1992. Το “Sec­ond sun­rise” πρωτοπαρουσιάστηκε στο πρώτο τους demo, “An imag­i­nary sym­pho­ny” και αποτελεί την πρώτη ηχογράφηση ατμοσφαιρικού doom/death met­al, με τα πλήκτρα να πρωταγωνιστούν και να δείχνουν πόσο επηρεάστηκαν από το “Into the pan­de­mo­ni­um” των CELTIC FROST, των οποίων ήταν οπαδοί. Στο album τα πλήκτρα του Frank Boei­jen είναι μοναδικά στο είδος, έχοντας πολλά sound­scapes επηρεασμένα ακόμα και από new age.

1

Η Marike Groot έδειξε με μοναδικό τρόπο πως μπορούν να μπουν τα γυναικεία φωνητικά στο ατμοσφαιρικό ήχο, έχοντας διαφορετικές ερμηνείες από κομμάτι σε κομμάτι. Ο Bart Smits πρωταγωνιστεί με τα growls του, τα οποία θέλησε να εγκαταλείψει και ήταν και ο κύριος λόγος που αποχώρησε από την μπάντα πριν ηχογραφήσουν το επόμενο τους album, “Almost a dance”. Οι στίχοι του επίσης έχουν μεγάλο ενδιαφέρον από άποψη θεματολογίας.

Κανείς δεν ξέρει ποια θα ήταν η τύχη τους αν τελικά είχε κυκλοφορήσει από την Peaceville. Θα ήταν απλά μια ακόμα ατμοσφαιρική met­al μπάντα με διπλά φωνητικά; Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με σιγουριά. Η ιστορία γράφτηκε, όμως, και η έλευση της Anneke van Gies­ber­gen δύο χρόνια μετά τους απογείωσε και έγιναν το φαινόμενο που ξέρουν όλοι. Μαζί της έπαιζαν μέχρι και το 1999 το “Stone­gar­den” σε κάποιες από τις εμφανίσεις τους, ενώ το αναμόρφωσαν με ηλεκτρακουστικό ήχο στο “Sleepy build­ings” (2003) μαζί με το “The mir­ror waters”.

Η αίσθηση της μελαγχολίας διακατέχει όλο το album με τα εμβληματικά riffs, τα εκπληκτικά lead κιθαριστικά θέματα, την συνεχόμενη δίκαση στα drums και τις φοβερές μπασογραμμές. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τα πλήκτρα διαμορφώνουν εκπληκτικά μέρη όπως το ιδανικό κλείσιμο του δίσκου με το “Gaya’s dream”. Δυστυχώς στην πορεία του χρόνου, το όνομα τους έγινε συνυφασμένο με την Anneke, κάτι που έκανε το “Always…” να παραγκωνιστεί από τους νέους οπαδούς τους. Όσοι όμως έζησαν την περίοδο της κυκλοφορίας του ξέρουν πολύ καλά ότι οι THE GATHERING ήταν φοβεροί από τις πρώτες τους μέρες και δεν έγιναν σημαντικοί με την έλευση της Anneke. Αυτό και μόνο είναι λόγος για να ανακαλύψετε το πρωτόλειο διαμάντι τους, το οποίο τιμούν και δεν ξεχνούν ποτέ, αν και δεν πρόκειται ποτέ να επιστρέψουν στην ηχητική του προσέγγιση.

Did you know that:

  • Το “Always…” ήταν να κυκλοφορήσει από την Peaceville Records, αλλά τελικά με προτροπή των συμπατριωτών τους GOREFEST κυκλοφόρησε από την ολλανδική Foundation
  • Πριν την κυκλοφορία του δίσκου είχαν ηχογραφήσει τα “In sick­ness and health”, “Gaya’s dream” και “Always…”, τα οποία προορίζονταν να κυκλοφορήσουν σε 7ιντσο βινύλιο, το οποίο δεν κυκλοφόρησε ποτέ. Οι ηχογραφήσεις αυτών των τριών κομματιών υπάρχουν στη συλλογή “Down­fall: The ear­ly years”
  • Το εξώφυλλο είναι φωτογραφία από ελληνικό νησί, την οποία είδανε σε κάποιο πάρτι που είχε πάει ένα μέλος του group (αν δεν κάνω λάθος ο Hans Rutten).
  • Η επιλογή του τίτλου του album έγινε για να αποδώσει εννοιολογικά τους στίχους του Bart Smits, αλλά και για να μην αντιστοιχίζεται με τα υπόλοιπα met­al albums της εποχής.
  • Αν και η παρουσία των φωνητικών της χαρισματικής Marike Groot είναι εκτεταμένη, δεν φωτογραφήθηκε με την μπάντα για το οπισθόφυλλο του δίσκου.
  • Το “Always…” επανακυκλοφόρησε από την Foun­da­tion 2000 το 1994 σε remix, χωρίς τη συγκατάθεση του συγκροτήματος. Δυο από τις επανεκδόσεις που έγιναν εκείνη τη χρονιά είχαν διαφορετικό εξώφυλλο από αυτό που επιλέχτηκε στην πρώτη έκδοση. Επανεκδόθηκε το 1999 από την εταιρία της μπάντας, Psy­cho­naut Records και το gate­fold διπλό βινύλιο είχες ως bonus tracks το “Moon­light archer” demo. Τελευταία επανέκδοση ήταν από την Peaceville το 2014, στην οποία το λογότυπο του group είναι με μαύρο χρώμα και όχι άσπρο όπως είναι κανονικά.
  • Είναι το μόνο album που οι THE GATHERING έχουν παρουσιάσει ολόκληρο. Το έκαναν στην επέτειο των 20 χρόνων από την κυκλοφορία του σε 4 συναυλίες στην Ολλανδία. Σε αυτές παρουσίαζαν το album με τα κομμάτια ανακατεμένα, κάνοντας τις συναυλίες ακόμα πιο συναρπαστικές για τους οπαδούς τους.

Λευτέρης Τσουρέας

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2022 Rock Hard Greece.

  • https://noc.ezhellas.com:44450/live
  • Rock Hard Radio
  • rock hard greece