Connect with us

Ανταποκρίσεις

CARPENTER BRUT — SIERRΑ, (Principal Club Theater, 30/09/2022 & Gagarin 205), 01/10/2022

1

Δεν είναι δα και τόσο κρυφό ότι ο Car­pen­ter Brut αποτελεί τον πλέον αγαπημένο μου μουσικό της τελευταίας δεκαετίας. Το είχα άλλωστε σκοπό να ξενιτευτώ, με αφορμή την κυκλοφορία του φετινού, αριστουργηματικού “Leather ter­ror” (θα το κάνω και αυτό το επόμενο χρονικό διάστημα). Η ανακοίνωση την άνοιξη των δύο συναυλιών σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα με έκανε να πανηγυρίζω σα να μην υπήρχε αύριο και απλά η αντίστροφη μέτρηση είχε αρχίσει…

Είναι από τις ελάχιστες φορές που επισκέπτεται τη χώρα μας ένα όνομα στο ζενίθ του, τη στιγμή δηλαδή που συμβαίνει και αυτές οι συναυλίες ήταν μοναδικές ευκαιρίες, μιας και την επόμενη φορά ο αριθμός του bud­get θα είναι σχεδόν απαγορευτικός για να ξανασυμβεί. Με την ελπίδα ότι αυτό το γεγονός θα γίνει αντιληπτό και από άλλους, ανηφόρησα για την πανέμορφη συμπρωτεύουσα. Όχι, δεν ψάχνω αφορμές για να την επισκέπτομαι σε τακτική βάση, μην το ξαναπείτε…

Μετά την άφιξη στη Θεσσαλονίκη και την απαραίτητη γαστρονομική πανδαισία στα προάστιά της, ήρθε η ώρα να πάω στο Prin­ci­pal Club The­ater για το κυρίως πιάτο. Μετά από έναν αδικαιολόγητα αυστηρό σωματικό έλεγχο στην πόρτα, με υπερβάλλοντα ζήλο στα όρια της προσβολής (κάτι για το οποίο δεν έχουν καμία ανάμειξη ούτε οι διοργανωτές, ούτε οι μουσικοί), μπήκα στον συναυλιακό χώρο την ώρα ακριβώς που ξεκίνησε η Sier­rα, το μόνιμο sup­port act του Car­pen­ter Brut από την αρχή της περιοδείας μέχρι και το τέλος της.

1

Η Sier­rα κυκλοφόρησε φέτος ένα από τα καλύτερα EPs του σκοτεινού ήχου, το “See me now” και αυτή η περιοδεία είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να έρθει το κοινό σε επαφή με τη μικρή, πλην σπουδαία δουλειά που έχει κάνει μέχρι τώρα. Για περίπου 45 λεπτά, η συμπαθέστατη και πάρα πολύ σεμνή Γαλλίδα πλημμύρισε τη σκηνή με αυτό το χαρμάνι dark­synth, dark tech­no και IDM, με υλικό και από τα τέσσερα EPs που έχει κυκλοφορήσει μέχρι και σήμερα. Ο ήχος ήταν άψογος, η Sier­rα έδινε πόνο και ερμηνευτικά και πάνω από τα πλήκτρα, τα sam­plers και τους μίκτες της και τα ασταμάτητα stro­bos σε έβαζαν στο κλίμα, θέλοντας και μη.

Από όλα τα κομμάτια που ακούστηκαν, ξεχώρισα και τις δύο ημέρες τα “See me now” και “Con­trol” από τη νέα της δουλειά και “Gone” και “Unbro­ken” από το παρελθόν της. Δεν ήταν τυχαίο το ζεστό χειροκρότημα που έλαβε και στις δύο εμφανίσεις και, ειδικά στην Αθήνα, άφησε πολλούς με το στόμα ανοιχτό. Η ώρα έχει πάει 10 και ήρθε η στιγμή για μια ιστορική συναυλία.

1

Στο πίσω μέρος της σκηνής υπήρχαν τρεις μικροί, ορθογώνιοι προτζέκτορες και ανάμεσα τους, μια σειρά από φώτα. Επίσης, μπροστά και πίσω από την τριάδα των μουσικών, υπήρχαν τοποθετημένες στο δάπεδο δύο λεπτές δεσμίδες φωτών επίσης, για έξτρα ατμόσφαιρα. Τα πάντα λοιπόν ήταν έτοιμα για να υποδεχτούμε τον Car­pen­ter Brut, μαζί με τους μόνιμους συνεργάτες του από τους HACRIDE τα τελευταία χρόνια, τον Adrien στην κιθάρα και τον Flo­rent στα drums.

Ξεκίνημα με “Open­ing title” και “Straight to hell” από το “Leather ter­ror” και ο συνδυασμός του καπνού, των ασταμάτητων φώτων και των pro­jec­tions στο πίσω μέρος, σε έβαζε με τη μία μέσα στην ιστορία του “Leather ter­ror” και ειδικά σε αυτήν του “Brett Hal­ford. Συνέχεια με το “The wid­ow mak­er”, στο οποίο ο Gun­ship ακούγονταν φυσικά προηχογραφημένος, όμως μερικές ατάκες από τους στίχους που εμφανίζονταν στο back­ground, βοηθούσαν τα μέγιστα στο singalong.

Πρώτη βουτιά στο παρελθόν με τα “Roller mob­ster” και “Meet Matt Stryk­er” από το “ΕΡ ΙΙ” και “Par­adise war­fare”, “Run, Sal­ly, run!” από το “EP III”. Η απόλυτη αντίθεση στα δύο τελευταία, από την απόλυτη γαλήνη του “Par­adise war­fare” στο ανελέητο κοπάνημα της Sal­ly, όπου στο τέλος και ο ίδιος ο Car­pen­ter Brut εγκατέλειψε για λίγο τα πλήκτρα του και συμμετείχε στο per­cus­sion. Ωραία όλα αυτά, έφτασε η στιγμή όμως για το πρώτο high­light της συναυλίας.

1

Το δίδυμο “Day stalker/Night prowler” το ξεχώρισα από την πρώτη κιόλας ακρόαση του “Leather ter­ror”. Αν με ρωτάτε, είναι ο απόλυτος ορισμός του τι εστί dark­synth. Η επί σκηνής εκτέλεση αυτού του δίπτυχου ήταν τουλάχιστον σοκαριστική, με τον επιδαπέδιο φωτισμό να δείχνει τους τρεις μουσικούς να είναι εγκλωβισμένοι σε ένα εικονικό κελί και την εναλλαγή εικόνων στους προτζέκτορες να δημιουργούν ένα συνδυασμό που ήταν αδύνατο να μην σε παρασύρει. Αυτά τα αξέχαστα, επτά λεπτά οπτικοακουστικού ντελίριου θα τα θυμάμαι για πολλά, πολλά χρόνια.

Αλλαγή κλίματος με το “Lip­stick mas­quer­ade” και τον main­man να μοιράζει χαμόγελα σε όσους παρευρισκόμενους γνώριζαν τους στίχους (ρωτήστε τον Λάμπο). Το “Infer­no galore” ήταν η πρώτη επίσκεψη στο αριστουργηματικό “Leather teeth” και το “Dis­co zom­bi Italia” στο παρθενικό ΕΡ (και το πρώτο συναυλιακό ξύλο μέσα στον χώρο). Ο ιδρώτας με έχει ποτίσει μέχρι την κάλτσα και στο επόμενο high­light πίστεψα ότι θα παραδώσω πνεύμα.

Να έχεις τώρα τον met­al ύμνο “Imag­i­nary fire” με τη φωνάρα του Puci­a­to στο back­ground από τη μία πλευρά και να φτύνεις τα λαρύγγια σου και από την άλλη πλευρά το αποκορύφωμα του “Leather ter­ror”, το “Col­or me blood”. Στο οποίο “Col­or me blood” o Car­pen­ter Brut μετακίνησε τα πλήκτρα του πίσω και δεξιά, σε μια κίνηση αλτρουισμού προς τους συνεργάτες του. Με την εναλλαγή εικόνων και χρωμάτων να δίνει και να παίρνει. Απορώ πως επέζησα.

 

1

Δεύτερη βουτιά στο “Leather teeth” με τα “Mon­day hunt” και “Hair­spray hur­ri­cane” (μεγάλος σκοτωμός και εδώ) και το ομώνυμο από το “Leather ter­ror” με τον Jon­ka των TRIBULATION για να περάσουν καλά και οι πιο bru­tal. Το άτυπο encore είναι έτοιμο να αμολυθεί και το “Tur­bo killer” δημιουργεί ένα μεγάλο mosh­pit, το οποίο αντιλήφθηκα με την άκρη του ματιού μου, ενώ έπαιζα τα εικονικά μου πλήκτρα. Συνέχεια δίχως έλεος, με την κλασική εισαγωγή “5 118 574” να δίνει τη θέση της στο “The perv” και πάρε και άλλο ξύλο.

Τελείωμα, όπως αναμένονταν, με τη διασκευή του “Mani­ac”, τη φωνή του Yann Lign­er στα ηχεία και τους στίχους να κάνουν παρέλαση στους προτζέκτορες, για το απαραίτητο, inter­ac­tive karaoke με το κοινό. Ευτυχώς που δεν είχε και άλλο, μετά από 80 λεπτά εμφάνισης, γιατί θα έψαχνα τις φωνητικές μου χορδές στο πάτωμα του Prin­ci­pal. Το πόσο θριαμβευτική ήταν αυτή εμφάνιση φάνηκε από το ζεστό χειροκρότημα, ακόμη και των πιο απαθών από τους 500 περίπου παρευρισκόμενους.

Ένα τέτοιο συναυλιακό σοκ θα έπρεπε να έχει και συνέχεια. Έτσι λοιπόν, μετά τις σχετικές, απαραίτητες διαδικασίες μέσα στον χώρο, επιστροφή στο δωμάτιο για φρεσκάρισμα και επίσκεψη στη νυχτερινή Θεσσαλονίκη, όπου μεταξύ άλλων, διέψευσα και κάποιους που έλεγαν ότι δεν θα καταφέρω να γυρίσω πίσω στην Αθήνα. Ο καλύτερος τρόπος για να κλείσεις μια αξέχαστη ημέρα.

1

Την επόμενη ημέρα, στο Gagarin 205, συνέβησαν όσα περιέγραψα πιο πάνω, με μερικές ομοιότητες, αλλά και διαφορές. Η πώρωση ήταν η ίδια, το timetable τηρήθηκε και πάλι πιστά, όπως και τα setl­lists και οι εμφανίσεις και της Sier­rα και του Car­pen­ter Brut ήταν πάλι top class. Από την άλλη, το κοινό ήταν διπλάσιο και βάλε σε σχέση με τη συμπρωτεύουσα και έλειπαν τα pro­jec­tions από τη σκηνή τόσο πολύ, που κατά την προσωπική μου άποψη έδωσαν στο αθηναϊκό κοινό μια εντελώς διαφορετική εμφάνιση. Πιστέψτε με, αν υπήρχαν όλες αυτές οι εικόνες μέσα στο Gagarin 205, θα αντιλαμβανόσασταν πλήρως το σοκ που έπαθα την προηγούμενη ημέρα.

Φυσικά και το Σάββατο, είχε πάλι τις απαραίτητες διαδικασίες μετά το πέρας της συναυλίας και με αυτά και αυτά, χρειάστηκαν κάποιες ημέρες για να αναρρώσω πλήρως και να σας δώσω αυτό το οδοιπορικό/report. Ακόμη και με αυτές τις διαφοροποιήσεις, η διήμερη επίσκεψη του Car­pen­ter Brut στη χώρα μας είναι από αυτές που θα χαρακτηρίζονται ιστορικές. Όσοι και όσες παρευρέθηκαν σε αυτές να θεωρήσουν τυχερούς τους εαυτούς τους. Με την ευχή να μας ξαναέρθει, πάω τώρα να σκαρώσω εξόρμηση για εξωτερικό, για μια καλή επανάληψη.

ΥΓ: Στέφανε και Κωνσταντίνε, σας ευχαριστώ πολύ για την εξυπηρέτηση και την ανοχή σας στην αγριοφωνάρα μου. Επιφυλάσσομαι! 

Γιώργος Κόης

Φωτογραφίας (Αθήνας): Λευτέρης Τσουρέας

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2022 Rock Hard Greece.

  • https://noc.ezhellas.com:44450/live
  • Rock Hard Radio
  • rock hard greece