Banner Top
Banner Content

Οι μπάντες πρέπει να ζήσουν. Πρέπει να διατηρηθούν. Πρέπει να επανέλθουν στην κανονικότητα (και την πραγματικότητα αν θέλετε) προ-covid 19. Και τα vir­tu­al live shows είναι ένας τρόπος για να το καταφέρουν αυτό. Μέχρι τουλάχιστον να ανοίξουν για τα καλά οι συναυλίες και οι περιοδείες, δηλαδή να ξαναγίνουν όλα αληθινά. Κάποια έσοδα έρχονται και έτσι λοιπόν, αφού ο οπαδός, διψασμένος και αυτός να δει τους αγαπημένους του καλλιτέχνες, πληρώνει το εισιτηριάκι του (τίμιο είναι η αλήθεια), στήνεται στην οθόνη του pc, του lap­top, της τηλεόρασης, συνδέεται, ανοίγει μπύρα, πορτοκαλάδα, Ribena (αλητεία), ότι θέλει και βλέπει.

Είδαμε πριν μερικές εβδομάδες το live event των NIGHTWISH, τώρα, σειρά πήραν οι Ολλανδοί EPICA, που έχουν ανέβει τόσο πολύ εμπορικά, που πλέον το όνομά τους είναι δίπλα σε εκείνο των Φινλανδών, αλλά και των έτερων Ολλανδών, των WITHIN TEMPTATION. Και το οπτικοακουστικό αποτέλεσμα του “ΩMEGA Alive – A uni­ver­sal stream­ing event”, δικαιώνει απόλυτα το sta­tus τους. Υπάρχει και αλλά όμως. Υπάρχουν βασικά, γιατί δεν είναι μόνο ένα.

Σε αντίθεση με το show των NIGHTWISH, εδώ, δεν είχαμε να κάνουμε τελικά με την μετάδοση μίας συναυλίας, ενός live show, αλλά, στην ουσία, με την μετάδοση ενός μαγνητοσκοπημένου (άρα και έξτρα επεξεργασμένου) show. Live; Περίπου. Show όμως, σίγουρα! Και show που άξιζε τα λεφτά του.

Αφού δεν μπόρεσαν να κάνουν περιοδεία για την προώθηση του τελευταίου, εξαιρετικού άλμπουμ τους, “Omega”, το παρουσίασαν online. Και φρόντισαν να το κάνουν όσο περισσότερο grande γινόταν… και το κατάφεραν είναι η αλήθεια. Η βασική σκηνή ήταν από μόνη της εντυπωσιακή. Πολυεπίπεδη, με προσεγμένο το στήσιμο της μπάντας και το κάθε τι να είναι επιμελημένο προσεκτικά και τοποθετημένο όπως πρέπει, τη στιγμή που πρέπει. Μία σκηνή και ένας χώρος (AED Stu­dios, στο Βέλγιο) που τους έδινε τη δυνατότητα να προσφέρουν ένα show με συνεχείς αλλαγές στη σκηνή και το back­ground, που σου έδινε την εντύπωση ότι βλέπεις ένα διαφορετικό live βίντεο για το κάθε τραγούδι, καθώς σε κανένα το οπτικό αποτέλεσμα δεν ήταν το ίδιο με το προηγούμενο. Κάθε κομμάτι είχε και κάτι διαφορετικό. Χορεύτριες, παιδική χορωδία, ενήλικη χορωδία, fire dancers, ακροβάτες (ρόδες, σχοινιά, κρίκους, κλπ), διάφορα ban­ners, φωτιά στο πιάνο του Coen Janssen μέχρι και βροχή είχε (στο τέλος του “Vic­tims of con­tin­gency”). Αλλαγές είχαμε και στα φώτα, τα οποία ήταν υπέροχα καθ’ όλη τη διάρκεια του show και εναρμονίζονταν με την ατμόσφαιρα και τις ανάγκες του εκάστοτε τραγουδιού, κάνοντας το όλο σύνολο απολύτως ελκυστικό, επαγγελματικό και φανερώνοντας την τρελή δουλειά που έριξαν οι άνθρωποι της παραγωγής και η μπάντα για να βγει αυτό το τελικό αποτέλεσμα. Άνετα, “κόβουν” όποιο κομμάτι θέλουν από το show και το κάνουν live βίντεο. Είναι έτοιμο βασικά. Τόσο καλή δουλειά! Σε στιγμές νόμιζες ότι βλέπεις ένα τύπου musi­cal (εντάξει, δεν είπαμε και Broad­way), αφού το όλο εγχείρημα είχε θεατρικότητα. Και μπορεί η Simone να ήταν η πρωταγωνίστρια, αλλά νομίζω την παράσταση έκλεψε ο Coen Janssen, ο οποίος νομίζω ήταν μία μίξη Jor­dan Rudess (DREAM THEATER) με Chris­t­ian “Flake” Lorenz (RAMMSTEIN) σαν σκηνική παρουσία με όλα τα καλούδια και τα gad­gets του. Η μπάντα έδειχνε να το απολαμβάνει, γεμάτη ενέργεια και ουσία και ο ήχος ήταν εξαιρετικός. Όλα καλά, όλα ωραία, θα πει κάποιος. Όλα τέλεια βασικά. Ως ένα σημείο, ναι. ΑΛΛΑ!

Ορθώς, οι EPICA το προμόταραν ως ένα stream­ing event και όχι σαν live stream­ing. Γιατί live, δεν ήταν για κανένα λόγο. Όλοι ήταν εκεί, όμως ο ήχος δεν ήταν φυσικός, τουλάχιστον σε πολύ μεγάλο βαθμό του. Οι χορωδίες ήταν εκεί, όμως άκουγες τις χορωδίες του άλμπουμ (όπως θα γίνεται άλλωστε και στην περιοδεία όταν την κάνουν, αφού είναι αδύνατον να κουβαλάνε τόσο κόσμο μαζί τους, πόσο μάλλον τα παιδάκια). Τα πάντα ήταν edit-αρισμένα και επεξεργασμένα, δίνοντας μεν το live feel­ing καθώς δεν ήταν αυτούσιος ο ήχος του δίσκου, αλλά έχοντας τη νοοτροπία του πολύ προσεγμένου live DVD. Ίσως ακόμα περισσότερο απ’ αυτό κιόλας, καθώς ναι, μιλάμε για την αρτιότερη τεχνικά μπάντα του χώρου της (παικταράδες όλοι)  και σαν σύνολο, όμως όλα ήταν τόσο γυαλισμένα που κάπου χάνανε το ρεαλισμό. Εντυπωσιακά όλα τα σκηνικά, απολύτως επαγγελματικά, προσεγμένα, δουλεμένα και υπέροχα, δίνοντας όμως την εντύπωση live videos στη σειρά και όχι συναυλίας (στην έννοια του live DVD ας πούμε). Event όμως. Show. Επομένως ούτε κορόιδεψαν κανέναν οι άνθρωποι, ούτε τίποτα. Δεν “πούλησαν” κάτι άλλο από αυτό που διαφήμισαν. Αντιθέτως, αυτό που “πούλησαν” ήταν τρομακτικά επαγγελματικό και δείγμα τεράστιας μπάντας του χώρου, γιατί δεν είναι κάτι που μπορεί να κάνει ο καθένας είναι η αλήθεια. Από εκεί και πέρα, όλα είναι θέμα γούστου.

Η τιμή του event, ήταν ίδια με εκείνη του NIGHTWISH, αν δεν κάνω κάποιο χοντρό λάθος. Αυτό που “έπαιρνε” ο οπαδός ήταν κάτι τελείως διαφορετικό. Αλλά και αυτό που του “υποσχέθηκαν” ήταν κάτι διαφορετικό. Επομένως δεν μπορώ να καταλάβω την όποια γκρίνια για το event των EPICA. Κανείς δεν μίλησε για live stream­ing. Επομένως όλα τα edits κλπ είναι λογικά και επόμενα. Δεν κοροϊδεύουν. Αντιθέτως, θεωρώ πως για 20 ευρώ, αυτό το θέαμα που παρουσίασαν, το λες και υπερθέαμα τηρουμένων των αναλογιών και των συνθηκών και μόνο “αρπαχτή για φράγκα” δεν είναι, γιατί σαν κόστος ξεπερνάει κατά πολύ (υπερπολλαπλάσιο βασικά) τα live stream­ing shows. Οι EPICA ήθελαν να κάνουν κάτι μεγάλο για να δείξουν ότι είναι μπάντα του Cham­pi­ons League του χώρου τους και το κατάφεραν. Αν ήθελε ή περίμενε κάποιος ένα live stream­ing, τότε θα απογοητεύτηκε γιατί δεν είδε αυτό. Όμως stream­ing event (πουθενά η λέξη “live”) του πούλησαν, τέτοιο του έδωσαν και μάλιστα εντυπωσιακότατο που άξιζε πέρα για πέρα τα χρήματά του. Και να πω την αμαρτία μου, το χάρηκα παραπάνω από το NIGHTWISH. Καθαρά σαν σύγκριση των δύο αυτών events και τίποτα παραπάνω. Μία άλλη πρόταση σε αυτήν την vir­tu­al πραγματικότητα της εποχής μας, που αξίζει, προσωπικά, να πληρώσει κάποιος για αυτήν. Θα ήθελα να το δω και από άλλες μπάντες που αντέχουν τα οικονομικά για να το φέρουν εις πέρας. Οι EPICA παίζουν μεγάλη μπάλα στο είδος τους εδώ και κάποια χρόνια.

Φραγκίσκος Σαμοΐλης

Setlist:

Alpha (Ante­ludi­um)
Abyss Of Time (Cound­town to singularity)
The Skele­ton Key
Unchain Utopia
The Obses­sive Devotion
In All Consience
Vic­tims Of Contingency
King­dom Of Heaven
Kind­gom Of Heav­en part 3 (The Ante­dilu­vian Universe)
Rivers (a capella)
Once Upon A Nightmare
Free­dom (The Wolves Within)
Cry For The Moon
Beyond The Matrix
Omega (Sov­er­eign Of The Sun Spheres)

Tags: , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Comment

Captcha Plus loading...

  • https://noc.ezhellas.com:44450/live
  • Rock Hard Radio
  • rock hard greece