Banner Top
Banner Content

“An emp­ty space nest”

 

Οι Θεσσαλονικείς GRANDE FOX, ξεκίνησαν πριν από αρκετά χρόνια ως ένα αμιγώς space/psychedelic heavy rock συγκρότημα. Στην πορεία εξελίχθηκαν πολύ και το “Emp­ty nest” που μόλις κυκλοφόρησε, έχει πολλές περισσότερες επιρροές, μεγαλύτερη ποικιλία και πάντα καυστικό στίχο. Ο Σάκης Φράγκος, επικοινώνησε με το σχήμα, το οποίο μας διαφώτισε σχετικά.

 

Πως προέκυψε το όνομα GRANDE FOX;

Καλησπέρα σας, ευχαριστούμε πολύ για την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί σας!

Στα πρώτα βήματα μας αρχές του 2013 που ακόμη πειραματιζόμασταν σε όλους τους τομείς η αρχική ιδέα ήταν το “Fox Ter­ri­er” το οποίο πρακτικά σημαίνει «άγρια αλεπού». Βέβαια στην συνέχεια αποφασίσαμε να το αλλάξουμε διότι υπήρχε μεγάλη ταύτιση με την ράτσα σκύλου που όλοι γνωρίζουμε και έπειτα γιατί θέλαμε ένα όνομα που να μας αντιπροσωπεύει περισσότερο και σε μεγαλύτερο βάθος αλλά και να υποστηρίζει νοηματικά το όραμα, το πνεύμα μας και τους μεγάλους στόχους που θέσαμε εξ αρχής. Για του λόγου το αληθές πάντα υπήρχε μεταξύ μας ένας θαυμασμός ως προς την αλεπού, ένα πολύ έξυπνο ζώο με μεγάλη ικανότητα προσαρμογής, γρήγορη και αποτελεσματική στο να φέρνει το αποτέλεσμα που επιζητά όταν κυνηγάει για να επιβιώσει ειδικά υπό αντίξοες συνθήκες και με τόσους κινδύνους ανάμεσα σε μεγαλύτερα θηράματα. Οπότε με γνώμονα τις ιδιότητες του πανέμορφου αυτού ζώου μπορούμε να πούμε πως ταυτιστήκαμε και μετά από κάποιες σκέψεις που είχαμε καταλήξαμε στο Grande Fox, όπου τo στοιχείο “Grande” συμβολίζει το “υλικό” από το οποίο είμαστε φτιαγμένοι δηλαδή την πνευματικότητα μας ως άτομα, τη θέλησή μας ως αγωνιστές της ζωής, τους στόχους μας και φυσικά τις θυσίες που κάνουμε από την αρχή κυνηγώντας το όραμα μας, τις οποίες δεν μετανιώσαμε , δεν μετανιώνουμε και δεν θα μετανιώσουμε.

 

Ποια είναι η σχέση που έχει το ντεμπούτο σας, “Space nest” με το νέο σας άλμπουμ, “Emp­ty nest”, σε ότι αφορά τον τίτλο και τους στίχους/con­cept;

Ξέρετε, πριν μπούμε στη διαδικασία δημιουργίας του σχήματος ήμασταν απλώς φίλοι που περνούσαμε καλά περνώντας πολύ χρόνο μαζί και διασκεδάζαμε σε διάφορα μουσικά μέρη, με ποικίλους τρόπους. Υπό αυτό το κλίμα γεννήθηκε η ιδέα και η επιθυμία δημιουργίας ενός σχήματος με δική του μουσική , αυθεντικό στο άκουσμα και μοναδικό στο ύφος του. Ενοικιάσαμε λοιπόν τότε ένα χώρο και φτιάξαμε ένα στούντιο για να κάνουμε τις πρόβες μας και τα τζαμαρίσματά μας και τον περιποιηθήκαμε τόσο μα τόσο πολύ που έγινε κυριολεκτικά η δική μας φωλιά, το καταφύγιο μας από τον έξω κόσμο και την ψυχρότητα του (έτσι βγήκε και το σλόγκαν ‘‘Nest’’). Το είχαμε πολύ προσεκτικά διακοσμημένο δίνοντας του το ύφος που θέλαμε να εντάξουμε και στη μουσική μας… (psy­che­del­ic the­atri­cal-cin­e­mat­ic under­ground fuzz κ.α) είχαμε εγκαταστήσει φωτιστικό εξοπλισμό, PA σύστημα ήχου, είχαμε φυσικά και το bar μας με πολύ Jack και διάφορα άλλα spe­cial ποτά, οπότε εκτός του να παίζουμε εκεί μουσική περνούσαμε και πολύ χρόνο με τις παρέες μας ακούγαμε τις μουσικές μας και κάναμε τα under­ground πάρτι μας. Για εμάς ήταν μια πολύ ιδιαίτερη περίοδος την οποία κουβαλάμε μέσα μας και αποφασίσαμε να την αποδώσουμε με κάποιο τρόπο στην μουσική μας που εκείνη την περίοδο γράφαμε για πρώτη φορά από την οποία γεννήθηκε το πρώτο μας album με τίτλο “Space nest”. O τίτλος αυτός συμβολίζει όλα αυτά τα ταξίδια που ζήσαμε και μοιραστήκαμε μεταξύ μας, όλες τις στιγμές που βιώσαμε μέσα στην φωλιά μας οι οποίες μοιάζουν πολύ με ένα ψυχεδελικό sur­re­al πυρετώδες όνειρο. Σε μεγαλύτερη ανάλυση αν εστιάσουμε στα τραγούδια του δίσκου αυτού θα παρατηρήσουμε την διαδρομή εκείνης της εποχής και τις μεταβάσεις που βιώσαμε από το ένα στάδιο στο άλλο , από το ένα βίωμα στο άλλο. Πρακτικά εδώ ακριβώς συσχετίζονται και οι δύο τίτλοι των album μεταξύ τους αλλά και τα τραγούδια που τους αποτελούν.

Το “Emp­ty nest” έρχεται να φέρει την “ρήξη” αλλά και την έναρξη μιας νέας εποχής πραγμάτων στο σχήμα. Χρησιμοποιούμε τον όρο αυτό διότι στην πραγματικότητα αυτό και έγινε. Τα πρώτα μέλη ses­sion (drums-bass) πήραν απόφαση να αποχωρήσουν από το σχήμα κι αυτό έγινε σε μια πολύ δύσκολη μεταβατική και κρίσιμη περίοδο, οπότε μέχρι να ξαναβρούμε τα πατήματα μας, είχαμε να αντιμετωπίσουμε τους προσωπικούς μας δαίμονες. Αυτά λοιπόν σε συνδυασμό και με κάποια κοινωνικά δρώμενα συνετέλεσαν ως βασικό υπόβαθρο επιλογής του τίτλου “Emp­ty nest” διότι έφεραν με τον τρόπο τους την λήξη της ρομαντικής εκείνης περιόδου που είχε και ως αποτέλεσμα να αφήσουμε το στούντιο και έτσι η φωλιά μας έμεινε αδειανή… ή μάλλον έτσι νομίζαμε για ένα διάστημα, διότι σύντομα αντιληφθήκαμε ότι η “φωλιά” είμαστε εμείς οι ίδιοι και οι αναμνήσεις που φέρουμε μέσα μας αλλά έχει και μια δεύτερη όψη του νομίσματος η άδεια φωλιά… ήρθε ο καιρός για να βγούμε προς τα έξω… Στιχουργικά σε μια πιο γενική κλίμακα περάσαμε από ένα πιο αφελές και ονειρικό στάδιο, σε στάδιο αφύπνισης και συνειδητοποίησης της αλήθειας και αυτό φαίνεται και στο ύφος της ερμηνείας των κομματιών τα οποία διακατέχονται από πολύ οργή και πιο άμεση στάση.

Νομίζω ότι με το “Emp­ty nest”, έχετε διαφοροποιήσει αρκετά τον ήχο σας, που έρχεται πιο κοντά σε σχήματα όπως οι RAGE AGAINST THE MACHINE, για παράδειγμα. Τι ήταν αυτό που σας έκανε να αλλάξετε σχετικά τον ήχο σας; Ήταν καθαρά θέμα μουσικού γούστου ή είχε να κάνει με τους στίχους και τη γενικότερη αγανάκτηση που υπάρχει;

Περνώντας σε μεγαλύτερα στάδια αφύπνισης συναίσθησης και συνειδητοποίησης του είναι μας, της ανθρωπότητας και της κοινωνίας μας και σε συνδυασμό με την “ρήξη” που βιώσαμε στο σχήμα, μας γεννήθηκαν έντονα τα συναισθήματα της οργής και της επιθυμίας να “φωνάξουμε” στον έξω κόσμο. Υπάρχει στους χαρακτήρες μας έντονα το επαναστατικό στοιχείο κατά της αδικίας, της βίας, του ρατσισμού, του φασισμού και κάθε πιθανής άλλης αποτρόπαιης αντίληψης και πράξης κατά των ανθρώπων. Φυσικά είναι πολύ λογικό ο ήχος μας να θυμίζει κάτι από RATM όταν από σχήματα όπως αυτό εκφραζόμαστε μέχρι και σήμερα. Οι RATM συγκαταλέγονται σε ένα μεγάλο σύνολο μουσικών επιρροών που συνεχίζουμε να έχουμε και τώρα. Παρόλα αυτά κάναμε ξανά τα πειράματα μας με περισσότερη ωριμότητα ως προς τον ήχο και στοχεύσαμε σε αυτό που ακούτε, θέλαμε μικρά σε διάρκεια κομμάτια με riff και δόση ψυχεδέλειας σε σημεία αλλά και φωνητικά εκρηκτικά. Το αποτέλεσμα μας άφησε ικανοποιημένους και τώρα επιτέλους το μοιραζόμαστε μαζί σας!

 

Για να κυκλοφορήσει ο δίσκος τώρα, σημαίνει ότι –αν μη τι άλλο- ηχογραφήθηκε ή ακόμα και τον συνθέσατε μέσα στην πανδημία. Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε για τη δημιουργία του;

Η συνθέσεις του δίσκου αυτού άρχισαν πριν την πανδημία που βιώνουμε , λίγο μετά το release του Ep “ Kul­ning”. Είναι μια δουλειά χρόνων που στο πέρασμα του δουλευόταν υπό αντίξοες συνθήκες αλλά με πείσμα και θέληση τα καταφέραμε, record­ings-pre pro­duc­tion- production,mixing, mas­ter­ing, κοπή σε φυσική μορφή jew­el case box CD, σύντομα θα υπάρχει και σε κασέτα, αλλά και κάποια στιγμή θα κοπεί και σε βινύλιο. To project ολοκληρώθηκε πέρσι τέτοιο καιρό αλλά μεταφέραμε το release για την κατάσταση που όλοι γνωρίζουμε και ακόμα βιώνουμε.. Οι ηχογραφήσεις και η προπαραγωγή έγιναν στη Θεσσαλονίκη στο Blue­ber­ry Pro­duc­tions c.o και έπειτα το υλικό ταξίδεψε στη Γερμανία για να αναλάβει δράση ο Mar­cos Rodriguez Musi­cian-Engi­neer-Pro­duc­er που έκανε την τελική παραγωγή, mix­ing & mas­ter­ing του δίσκου.  Στην συνέχεια έλαβαν μέρος τα οπτικά του δίσκου δηλαδή art­work, pho­to­shoot­ings, lyrics videos, stu­dio clip, video clips και τέλος τα merch. Oι δυσκολίες σε ένα indie σχήμα ξεκινούν πάντα από προσωπικό επίπεδο και συνήθως είναι πρώτα οικονομικές. Έχουμε αναφέρει και σε άλλες μας συνεντεύξεις πως δεν είμαστε ούτε πλούσιοι, ούτε έχουμε κάποια παραγωγό-εταιρεία από πίσω που να σπονσάρει το σχήμα με οποιοδήποτε τρόπο. Είμαστε αυτοδημιούργητοι από το Α έως και το Ω όσων βλέπετε από εμάς. Δουλεύουμε σκληρά σε προσωπικό επίπεδο και θυσιάζουμε πολλά για το σχήμα, χωρίς όμως ενδοιασμούς ή πισωγυρίσματα. Στο νου μας οι στόχοι είναι ξεκάθαροι και γκρεμίζουμε γη και ουρανό για να ολοκληρώνουμε το κάθε τι που παράγουμε.

Εκτός όμως του οικονομικού υπάρχει κι ένας άλλος παράγοντας που θεωρούμε ακόμη πιο σημαντικό για την υλοποίηση και πρόοδο του σχήματος κι αυτός είναι η επικοινωνία και η συνεχής δουλειά. Πολλά κρέμονται από αυτή την λεπτή κλωστή καθώς έχει αποτελέσει κομβικό παράγοντα επιτυχίας ή αποτυχίας. Χωρίς καλή επικοινωνία και “συχνοτικό συντονισμό” ένα συγκρότημα δεν θα καταφέρει και πολλά. Είμαστε ευγνώμονες που το έχουμε αυτό μεταξύ μας από τότε που καλύψαμε την θέση του μπάσου και του drum­mer, με τον Γιώργο Χάϊκα και τον Δημήτρη Λουκά αντίστοιχα.

Στην φωτογράφησή σας, είστε με μάσκες. Ποιον συμβολισμό θέλατε να περάσετε;

Εκφράζουμε το τώρα. Τις πρωτόγνωρες και sur­re­al συνθήκες που όλοι μας βιώνουμε με σκοπό… την ασφάλεια μας…

Σε συμβολικό επίπεδο η μάσκα, η οποία καλύπτει το στόμα και την μύτη δύο όργανα που είναι άμεσα συνδεδεμένα μεταξύ τους καθώς και από τα δύο μπορείς να αναπνεύσεις αλλά από το στόμα όμως παράλληλα αρθρώνεις λόγο και επηρεάζεις γνώμες και συνειδήσεις με αυτά που λες, λειτουργεί ως καθρέφτισμα μιας παγκόσμιας προσπάθειας φίμωσης της ελευθερίας του λόγου, που εν έτη 2021 όχι μόνο συμπεριλαμβάνεται σε φασιστικά ιδεώδη αλλά αποτελεί και ένδειξη των πιστεύω αυτών που κυβερνούν τις μάζες και δείχνει τις προθέσεις τους για το μέλλον σύμφωνα με το πως το έχουν οραματιστεί εκείνοι.

Όταν ασφυκτιά κάποιος από την επιβολή εξουσίας , είναι ελεύθερος;

(βλέπε κίνημα “I can’t Breathe”)

Τελικά η διασφάλιση της ασφάλειας είναι η οδός προς την ελευθερία;

Φυσικά η μάσκα σε προστατεύει και προστατεύει! Όλοι παίρνουμε τα μέτρα μας. Να ξεκαθαρίσουμε πως έχουμε και φωτογραφίες δίχως μάσκες.…

 

Γενικότερα, βλέπω ότι έχετε μία τάση για… αυτοδιαχείριση, αφού κάνετε μόνοι σας μέχρι και τα lyric video σας. Πως προέκυψε αυτό; Επειδή μπορούσατε να τα κάνετε εσείς ή επειδή δεν είχατε εμπιστοσύνη σε κάποιον άλλο;

Μας αρέσει! Η δημιουργικότητα ενός καλλιτέχνη δεν θα πρέπει να σταματάει στην σύνθεση ενός έργου. Όσο μεγαλύτερη η συμβολή του στο όλον του σχήματος τόσο μεγαλύτερη και η ακρίβεια έκφρασης αυτών που εκπροσωπεί και υποστηρίζει και προωθεί μέσα από τις δουλειές του. Πολλοί καλλιτέχνες και του εξωτερικού συμβάλλουν ενεργά και σε άλλους τομείς πέραν της σύνθεσης. Βέβαια εμείς έχουμε και την καλή τύχη ο κιθαρίστας μας ο Ζao να έχει σπουδάσει την παραγωγή οπτικών και να συμβάλει τα μέγιστα σε αυτό το τομέα. Σε μια indie μπάντα όπως εμείς αυτή του η συμβολή έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στο τομέα των οπτικών του σχήματος.

 

Στην αρχή της καριέρας σας, θα μπορούσαμε πιο εύκολα απ’ ότι τώρα, να σας κατατάξουμε στον χώρο του επονομαζόμενου ston­er rock/met­al. Στη χώρα μας έχουμε πολλά σπουδαία σχήματα του χώρου, εσείς όμως πως τον βλέπετε; Βλέπετε να υπάρχει κάποιος κορεσμός, έλλειψη νέων ιδεών ή ότι το κίνημα αυτό ακμάζει;

Κοιτάξτε έχουμε πολλά αξιόλογα σχήματα στο τόπο μας είναι αλήθεια. Έχουμε τα τελευταία χρόνια μια μαζική έκρηξη νέων σχημάτων χωρίς όμως αυτό απαραίτητα να σημαίνει ότι και όλα είναι σε υψηλά επίπεδα είτε λόγω δυσκολιών που αντιμετωπίζουν είτε λόγω σύνθεσης μουσικής. Πολλά όμως είναι αξιόλογα και αυτό είναι που χρειάζεται η σκηνή ούτως ώστε να υπάρχει ένας υγιής ανταγωνισμός για συνεχή εξέλιξη. Ο κόσμος μετά αποφασίζει και ξεκαθαρίζει τις επιλογές του. Σε αυτό μετά παίζει ρόλο η λεπτομέρεια έτσι ώστε να διατηρήσεις την αυθεντικότητα σε αυτό που κάνεις και να μην χάνεσαι στο πλήθος.

Προσωπικά είμαστε υποστηρικτές της σκηνής και το έχουμε δηλώσει πολλές φορές δημόσια. Σίγουρα υπάρχουν στιγμές που επέρχεται κορεσμός όμως όσο δεν σταματάς και συνεχίζεις να κινείσαι τόσο εξελίσσεσαι. Θεωρούμε πως η έξαρση της rock σκηνής στην Ελλάδα είναι ακόμη στην αρχή της και πως όσο υπάρχουν σχήματα με όραμα τόσο θα συνεχίσει να εξελίσσεται και με αυτό το τρόπο ο κόσμος ολοένα και θα αποδέχεται τα rock ύφη, είδη που θα γεννιούνται στην χώρα.

Κάπου εδώ, θα έπρεπε να σας ρωτήσω για τα πλάνα σας για το μέλλον, αλλά καταλαβαίνουμε ότι είναι πολύ δύσκολο να κάνει κάποιος προβλέψεις. Παρόλα αυτά, τι έχετε στο μυαλό σας να κάνετε για να προωθήσετε τη δουλειά σας;

Λίγο πριν την πανδημία είχαμε ξεκινήσει ένα σερί με live εμφανίσεις σε διάφορες πόλεις της χώρας αλλά και στο εξωτερικό. Η πανδημία μας έβαλε stop λίγο πριν το μεγάλο live στη Ρουμανία όπου θα ήμασταν open­ing act στο Ευρωπαϊκό tour των VILLAGERS OF IOANNINA CITY και έπειτα θα μας βρίσκατε σε πολλά φεστιβάλ την καλοκαιρινή περίοδο. Δυστυχώς τα σχέδια μας αναβλήθηκαν όποτε αφιερωθήκαμε στην παραγωγή οπτικού υλικού σε κομμάτια του νέου μας δίσκου “Emp­ty nest”. Ξεκινήσαμε με το “Hang­man” offi­cial lyric video και συνεχίζουμε με το “Μan­gan­ite” offi­cial stu­dio clip. Έπεται μεγάλη συνέχεια σε αυτό το τομέα η οποία θα δώσει επέκταση μέχρι τα τέλη του 2021 με αρχές 2022. Στόχος μας είναι 8 συνολικά κομμάτια του δίσκου από τα 11 που περιλαμβάνονται, να αποδοθούν οπτικοακουστικά, από τα οποία τα μισά είναι ήδη έτοιμα.

Πολύ σημαντική στη προώθηση του δίσκου είναι και η συμβολή του Γιώργου Κελλάμη με το κανάλι του 666Mr.Doom στο youtube αλλά και η υποστήριξη του Ιωάννη Βαλιάκου από τους Den­drites. Όπως φυσικά και από τους Angels Pr Music Pro­mo­tions που έχουμε δίπλα μας περισσότερο από δύο χρόνια. Τους ευχαριστούμε όλους πολύ για την δύναμη που μας δίνουν και την πίστη που μας δείχνουν στον αγώνα αυτό που δίνουμε!

 

Ευχαριστούμε πολύ κι ευχόμαστε τα καλύτερα για το δίσκο.

Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για το χρόνο που μας δώσατε να μιλήσουμε και να σας ανοιχτούμε όπως επίσης και τον κόσμο που μας παρακολουθεί και που δείχνει την στήριξή του κάθε μέρα και μας τιμά τόσο πολύ αγοράζοντας τον νέο μας δίσκο και το merch υλικό που ετοιμάσαμε με αγάπη γι αυτό που κάνουμε!

Διαθέσιμο υλικό μπορείτε να βρίσκετε στην ιστοσελίδα μας www.grandefox.gr  και στη σελίδα μας στο band­camp https://grandefox.bandcamp.com/music.

Μάθετε νέα μας σε κάθε πιθανή πλατφόρμα των social media.

Η στήριξη σας είναι συγκινητική και σας υποσχόμαστε ανοιχτά και υπεύθυνα μεγάλη και δυνατή συνέχεια! #Stay­Strong!

Σάκης Φράγκος

Tags: , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Comment

Captcha Plus loading...

  • https://noc.ezhellas.com:44450/live
  • Rock Hard Radio
  • rock hard greece