Connect with us

Somewhere back in time

A day to remember… 10/3 [KING’S X]

1

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ – “King’s X” – KING’S X
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ – 1992
ΕΤΑΙΡΙΑ – Atlantic
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ – Sam Tay­lor
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ
Μπάσο / Φωνητικά – Doug Pinnick
Κιθάρες / Φωνητικά – Ty Tabor
Τύμπανα / Φωνητικά – Jer­ry Gaskill

Με νέα δισκογραφική στέγη από τη Megaforce του Jon Zazu­la στο ros­ter της πολυεθνικής Atlantic Records και μετά την ολοκλήρωση της περιοδείας ως sup­port στους AC/DC στις Η.Π.Α. και Ευρώπη, οι KING’S X βρίσκονται σε μία περίεργη καμπή της καριέρας τους. Οι σχέσεις μεταξύ του συγκροτήματος και του επί χρόνια man­ag­er, παραγωγού και μέντορά τους Sam Tay­lor δεν ήταν και οι καλύτερες μιας και θεωρούσαν πως δεν έχαιραν της προνομιακής μεταχείρισης και ιδιαίτερης προσοχής που άξιζαν από τον ίδιο και την εταιρεία του Wilde Silas Music­Works στην οποία ανήκαν επίσης οι GALACTIC COWBOYS και οι ATOMIC OPERA, με αποτέλεσμα οι δρόμοι τους να χωρίσουν αμέσως μετά την κυκλοφορία του επόμενου άλμπουμ τους και να συνεργαστούν με τον για πολλά χρόνια man­ag­er των RUSH, Ray Dan­niels και αργότερα των VAN HALEN και EXTREME. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το νέο υλικό να έχει έναν πιο ενδοσκοπικό χαρακτήρα και λιγάκι πιο σκοτεινό και για πρώτη φορά δεν χρησιμοποίησαν υλικό που προϋπήρχε και έκατσαν και δούλεψαν αποκλειστικά πάνω σε νέες ιδέες που τους εξέφραζαν 100% εκείνη τη χρονική περίοδο γι’ αυτό και τα ίδια τα μέλη δήλωναν πως πρόκειται για το πιο άμεσο άλμπουμ τους. Έχοντας έναν προσωρινό τίτλο για το άλμπουμ, η βασική ιδέα άλλαξε δραστικά όταν συναντήθηκαν με τον σχεδιαστή Randy Rogers και τους έδειξε το σχέδιο που είχε ετοιμάσει και θεώρησαν πως ο τίτλος που είχαν σκεφτεί δεν ταίριαζε τόσο και επειδή τους άρεσε πολύ το εξώφυλλο αποφάσισαν να μην τον χρησιμοποιήσουν και τελικά το τέταρτο κατά σειρά άλμπουμ τους κυκλοφόρησε απλά ως “King’s X”.

1

Αν και πρόκειται για έναν πολύ καλό δίσκο, δυστυχώς δεν κατάφερε να έχει την αντίστοιχη επιτυχία του προκατόχου του “Faith Hope Love” παρά το γεγονός πως η δημοτικότητά τους μεταξύ της μουσικής κοινότητας και του Τύπου αυξανόταν συνεχώς και δεν ήταν λίγες οι φορές που διάβαζες σε συνεντεύξεις συγκροτημάτων όπως οι PEARL JAM, SOUNDGARDEN, PANTERA, FAITH NO MORE, ANTHRAX και του Mick Mars (MOTLEY CRUE) να δηλώνουν τον θαυμασμό τους για το φοβερό αυτό τρίο. Τα βασικά χαρακτηριστικά στοιχεία του ήχου τους παρέμεναν, όπως οι φωνητικές αρμονίες μεταξύ των τριών τους, βαθιά επηρεασμένοι από τους THE BEATLES, o όγκος στο μπάσο του Doug Pin­nick, το επιστημονικό παίξιμο του Ty Tabor, το ευφάνταστο drum­ming του Jer­ry Gaskill, η προοδευτικότητα και το χωνευτήρι επιρροών από BLACK SABBATH μέχρι funk/psychedelic soul και gospel. Οι KING’S X ήταν και παραμένουν ένα ασυμβίβαστο συγκρότημα που δεν μπορούσες να τους κατηγοριοποιήσεις και αυτό είχε δυστυχώς το τίμημά του. Το sin­gle “Black flag” και το “Lost in Ger­many”, δύο από τα πιο γνωστά τραγούδια του άλμπουμ αναφέρονται στην κακή εμπειρία σχετικά με την υποδοχή που τους επιφύλαξαν οι οπαδοί των AC/DC στην πρόσφατη κοινή τους περιοδεία και ιδιαίτερα όταν βρέθηκαν στη Γερμανία. Στην αρχή των εμφανίσεων τους ο κόσμος τους πέταγε ότι έβρισκε διαθέσιμο και τους γιούχαρε και όπως έχουν δηλώσει ήταν από τις πιο δύσκολες στιγμές που έχουν βιώσει στην καριέρα τους, στα όρια της σωματικής και φυσικής κακοποίησης, αν και μέχρι το τέλος της εμφάνισής τους κατάφερναν να κερδίσουν το χειροκρότημα και του πιο δύσκολου κοινού. Το γεγονός πως έπρεπε αυτό να το αντιμετωπίζουν κάθε μέρα τους είχε πραγματικά εξουθενώσει και αυτά τα συναισθήματα συσσωρεύονται στα εν λόγω τραγούδια. Το “King’s X” είναι το άλμπουμ που λειτούργησε ως μετάβαση και τους ώθησε στο επόμενο βήμα και να εξελιχθούν σε αυτό που ακούσαμε δύο χρόνια μετά στο “Dog­man” το οποίο γνώρισε μεγαλύτερη επιτυχία.

Did you know that:

  • Η αυθεντική ζωγραφιά που κοσμεί το εξώφυλλο του “King’s X” βρίσκεται κορνιζαρισμένη στην κατοχή του Doug Pin­nick ενώ Ty Tabor έχει τον πίνακα με το αντίστοιχο art­work του “Gretchen goes to Nebras­ka”, ο Jer­ry Gask­il του “Faith hope love” και ο Sam Tay­lor του “Out of the silent planet”.
  • Όταν οι KING’S X υπέγραψαν με την Atlantic, o Doug Pin­nick ζήτησε να χρησιμοποιήσουν το παλιό λογότυπο της εταιρείας και συγκεκριμένα αυτό που υπήρχε στα άλμπουμ του Ray Charles πίσω στα 60’s.
  • Tο τραγούδι “Char­i­ot song”, ο Doug Pin­nick το έγραψε βαθιά επηρεασμένος από το “Mag­num opus” των KANSAS το οποίο ο ίδιος θεωρεί πως είναι ένα από τα καλύτερα prog rock τραγούδια που έχουν γραφτεί ποτέ.
  • Για το “Silent wind” που κλείνει το δίσκο, ο Ty Tabor έχει δηλώσει πως αν του δινόταν η ευκαιρία, δεν θα το έβαζε καν και θα το πέταγε εντελώς. Ενώ ήταν ικανοποιημένος από την demo εκτέλεση του τραγουδιού κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων θεωρεί πως το ηχογράφησαν εντελώς λάθος και παίρνει εντελώς πάνω του την ευθύνη γιατί δεν θυμόταν σωστά τις αρχικές αρμονίες.
  • Το video για το τραγούδι “Black flag” το γύρισαν δύο φορές επειδή η αρχική ver­sion τους είχε φανεί εντελώς γελοία και χρειάστηκε να χαλάσουν το bud­get για το επόμενο video μόνο και μόνο για να γυρίσουν μία εναλλακτική μορφή η οποία ήταν πιο κοντά σε αυτό που είχαν οραματιστεί.
  • Ένα μήνα μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ, οι KING’S X πέταξαν μέχρι το Los Ange­les για να εμφανιστούν στην εκπομπή “The Den­nis Miller Show”. Εκείνη την περίοδο το Los Ange­les έβραζε από τις ταραχές λόγω του βάναυσου ξυλοδαρμού του 25χρονου Rod­ney King από τέσσερις αστυνομικούς και το συγκρότημα είχε δηλώσει σοκαρισμένο από τα επεισόδια και τις βίαιες εξοργίσεις που ακολούθησαν, πολλά από τα οποία διαδραματιζόντουσαν πολύ κοντά στο στούντιο που γυριζόταν η εκπομπή. Στο εν λόγω show οι KING’S X έπαιξαν sin­gle του άλμπουμ “Black flag” και το “It’s love” από το “Faith hope love” με τον Doug Pin­nick να εμφανίζεται με ένα t‑shirt που απεικόνιζε τον Mar­tin Luther King θέλοντας να κάνει τη δική δήλωση με αυτή του την κίνηση.

Κώστας Αλατάς

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2022 Rock Hard Greece.

  • https://noc.ezhellas.com:44450/live
  • Rock Hard Radio
  • rock hard greece