Connect with us

Somewhere back in time

A day to remember… 27/11 [EDGUY]

1

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: ”Man­drake” – EDGUY
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2001
ΕΤΑΙΡΙΑ: AFM Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: EDGUY
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά, Πλήκτρα, Organ – Tobias Sammet
Lead & Rhythm Κιθάρες, δεύτερα φωνητικά – Jens Ludwig
Rhythm Κιθάρες, δεύτερα φωνητικά – Dirk Sauer
Μπάσο, δεύτερα φωνητικά – Tobias ”Eggi” Exxel
Τύμπανα – Felix Bohnke
Addi­tion­al musician:
Πιάνο στο ”Wash away the poi­son” – Frank Tischer

Η συμπάθεια και η αγάπη μου στα πεπραγμένα του Tobias Sam­met είναι γνωστή και δεδηλωμένη, είτε αυτό έχει να κάνει με το προσωπικό του project AVANTASIA το οποίο κατέληξε ως κύρια ασχολία του εδώ και κάποια χρόνια, είτε με την μπάντα που παρέα με φίλους από το σχολείο ξεκίνησε την καριέρα του, δηλαδή τους EDGUY. Έχει προσφέρει υπέροχους και σημαντικούς δίσκους και με τα δυο αυτά σχήματα και αυτό μόνο ως καλό μπορεί να εκληφθεί για τον σκληρό ήχο γενικότερα και όχι απαραίτητα μόνο για το ιδίωμα του pow­er πάνω στο οποίο κατά βάση κατατάσσεται. Στο σημερινό επετειακό μας κείμενο θα έχουμε την ευκαιρία να γράψουμε δυο τρεις αράδες για ένα από τα καλύτερα, αλλά και αδίκως κάπως ξεχασμένο, άλμπουμ που έχουν να επιδείξουν στην καριέρα τους οι EDGUY.

Αυτό είναι το πέμπτο τους δισκογραφικό πόνημα με τον τίτλο ”Man­drake” το οποίο και κλείνει σήμερα τα 20 χρόνια κυκλοφορίας. Ο λόγος που είναι κάπως ξεχασμένο, όπως είπαμε, είναι το γεγονός πως λίγους μήνες νωρίτερα την ίδια χρονιά ο Sam­met κάνει ένα μεγάλο του όνειρο πραγματικότητα κυκλοφορώντας εκπληκτικό πρώτο μέρος του ”Met­al Opera” των AVANTASIA. Αυτό όμως ουδόλως σημαίνει πως το ”Man­drake” χάνει σε αξία, καθώς είναι ένας από τους πιο ολοκληρωμένους δίσκους της καριέρας των EDGUY.

Ας ξεκινήσουμε από το γεγονός πως οι EDGUY έρχονται φορτσάτοι, κάτι απόλυτα λογικό μιας και μας έχουν δώσει ένα εξαιρετικό άλμπουμ όπως ήταν το ”The­ater of sal­va­tion” αλλά και μια σοβαρή επανηχογράφηση (ευτυχώς μιας και του έδωσε ένα κύρος που δεν είχε στην αρχική του μορφή) του ντεμπούτου τους. Κάτι που σε συνδυασμό με τις πολλές και εξαιρετικές ζωντανές εμφανίσεις τους, έδεσε ακόμα περισσότερο το line­up της μπάντας και τους έδωσε το απαραίτητο feed­back ώστε να λογίζονται και δικαίως μέσα στα μεγάλα ονόματα της σκηνής. Με δεδομένο λοιπόν και την κυκλοφορία του πρώτου ”Met­al Opera” των AVANTASIA στο ”Man­drake” ο Tobias Sam­met όντας κατά βάση ο κύριος συνθέτης και των EDGUY, με μια σχετική βοήθεια από τον κιθαρίστα Jens Lud­wig, κατορθώνει σε ένα σημαντικό βαθμό να διαφοροποιήσει επιτυχημένα συνθετικά τα δυο άλμπουμ. Κάτι που δεν κατόρθωσε για πολλούς αργότερα το ίδιο επιτυχημένα, ίσως και λόγω της μεγάλης αλλαγής ηχητικής κατεύθυνσης που ακολούθησαν οι EDGUY με τις πολύ πιο hard rock φόρμες.

Ας αφήσουμε αυτό όμως για άλλη φορά και ας επανέλθουμε στο ”Man­drake” το οποίο και ακολουθεί κατά βάση μια πιο αμιγώς pow­er met­al κατεύθυνση, με κάποιες pro­gres­sive αναφορές σε σημεία, αλλά και μερικές δυναμικές hard rock στιγμές, λιγότερο εμπορικού ύφους από αυτό που θα ακολουθήσουν αργότερα ως βάση. Οι πολυφωνίες είναι φυσικά παρούσες και βασικό στοιχείο της μουσικής του σχήματος κάτι που έτσι και αλλιώς υπήρχε από την αρχή τους και κατά βάση γιγαντώθηκε και κυριάρχησε και στους πιο sym­phon­ic δρόμους των AVANTASIA.

Μια από τις καλύτερες συνθέσεις του άλμπουμ δε, όπως και σε άλλους δίσκους που προηγήθηκαν άνετα θα μπορούσε να βρίσκεται σε δίσκο του τότε πρωτοεμφανιζόμενου project του Sam­met. Ο λόγος για το εκπληκτικό και παραγκωνισμένο θαρρώ ”The Pharaoh”. Στις top συνθέσεις επίσης είναι το υπέροχο εναρκτήριο ”Tears of a man­drake” με την δυναμική midtem­po δομή του και το κολλητικό refrain, τα πιο γκαζωμένα και κλασικό pow­erάδικα ”Gold­en Dawn”, ”Fall­en angels” και ”Save us now”, αλλά και τα κλασικότροπα heavy ”Jerusalem” και ”Nailed to the wheel”, με το δεύτερο να έχει ένα υπέροχα καρφωμένο JUDAS PRIEST refrain. Πολύ καλές συνθέσεις λογίζονται και τα δυο τραγούδια που επιλέχθηκαν για την προώθηση του δίσκου.

1

Το ”All the clowns” όντας μια πολύ καλή uptem­po pow­er κατά βάση σύνθεση που ήταν και το μοναδικό που γυρίστηκε σε video clip και το πιο hard rock­άδικο ”Paint­ing on the wall” με την πολύ AVANTASIA αισθητική που βγήκε ως sin­gle. Μοναδική ίσως πιο αδύναμη στιγμή του άλμπουμ θα μπορούσα να πω πως είναι η μπαλάντα ”Wash away the poi­son” και αυτό όχι γιατί είναι κακή σύνθεση απλά νομίζω πως έχουν βγάλει πολύ καλύτερες μπαλάντες στην καριέρα τους από αυτήν. Στιχουργικά, χωρίς να υπάρχει κάποια λογική con­cept στο άλμπουμ, στο μεγαλύτερο μέρος αυτού ο Sam­met καταπιάνεται με το ζήτημα της πίστης στον εαυτό μας και τα συναισθήματα, πάντα με το γνωστό μεταφορικό τρόπο που μας έχει συνηθίσει ενώ δεν λείπει και το χιουμοριστικό στοιχείο, κάτι που μας παραπέμπει στα HELLOWEEN και GAMMA RAY ερεθίσματά του.

Η απόδοση της μπάντας είναι σε πολύ υψηλά στάνταρ, άλλωστε είπαμε η ομάδα εδώ έχει δέσει πλέον για τα καλά. Ο ηγέτης Tobias Sam­met βρίσκεται σε έναν γενικό οίστρο, στέκει με την υπέροχη φωνή του ως το κερασάκι στην καλοστημένη τούρτα των EDGUY, όντας δυναμικότατος και άκρως θεατρικός στις ερμηνείες του, ενώ για μια ακόμη φορά αναλαμβάνει και τον ρόλο του πληκτρά κάνοντας και εκεί πάρα πολύ καλή δουλειά. Το δίδυμο στις κιθάρες και έτεροι συνιδρυτές του σχήματος μαζί με τον Sam­met, Jens Lud­wig και Dirk Sauer, είναι εξαιρετικοί στο riff­ing, ενώ βρίσκονται με κλειστά μάτια στις δισολίες τους. Ο Lud­wig για μια ακόμη φορά δείχνει πόσο καλός και ευφάνταστος μπορεί να είναι στα solos του χωρίς να είναι απαραίτητα πολύπλοκος. Ενώ ο Sauer ξέρει πολύ καλά πως να δουλεύει πάνω στο rhythm και να πλασάρεται δίπλα στο μπάσο του Tobias ”Eggi” Exxel δίνοντας έξτρα δύναμη και όγκο στο rhythm sec­tion. Κάπως έτσι βρίσκει και την ευκαιρία όποτε μπορεί να κάνει και το κομμάτι του, βγαίνοντας μπροστά με πολύ όμορφα γεμίσματα και ο ντράμερ τους Felix Bohnke. Η παραγωγή που φέρει την υπογραφή της μπάντας, να τονίσουμε πως βοηθάει στο να αναδειχθεί το υλικό του άλμπουμ, όντας πολύ καθαρή σε όλα τα όργανα και με μια κάπως πιο γυαλισμένη αισθητική όπου χρειάζεται.

Φτάνοντας στο τέλος του σημερινού κειμένου να πούμε πως τελικά το ”Man­drake”, έστω και αν σήμερα βρίσκεται κάπως παραγκωνισμένο, ήταν ένας πάρα πολύ επιτυχημένος δίσκος από εμπορικής άποψης πηγαίνοντας αρκετά καλά στα charts αλλά και στις πωλήσεις του. Οδήγησε δε στην πρώτη head­lin­ing περιοδεία των EDGUY, μέσα από την οποία 2 χρόνια αργότερα προέκυψε και ο πρώτος live δίσκος τους  με το όνομα ”Burn­ing down the opera – live”.

Did you know that:

  • Ως συμμετέχοντες στο άλμπουμ στα δεύτερα φωνητικά θα βρει κανείς τους Ralf Zdi­arstek, Rob Rock, Markus Schmitt και Daniel Schmitt. Όλοι τους φυσικά έχουν δουλέψει με τον Sam­met και στους AVANTASIA είτε ως πρώτες φωνές όπως οι δυο πρώτοι είτε ως δεύτερες οι άλλοι δυο. Το ίδιο ισχύει και για τον Frank Tis­ch­er που παίζει πιάνο στο ”Wash away the poi­son” κάτι που έχει ξανακάνει βέβαια και σε δίσκους των EDGUY στο παρελθόν.
  • Στην lim­it­ed edi­tion του δίσκου συμπεριλαμβάνονται ως bonus track τα ‘’The dev­il and the savant” και ”Wings of dream 2001’’. Το μεν πρώτο είναι μια πολύ ωραία σύνθεση που άνετα θα μπορούσε να βρίσκεται και στην αρχική μορφή του δίσκου, midtem­po με πολύ ωραίο refrain πολύ κοντά στα δεδομένα του ”Paint­ing on the wall”. Το δε δεύτερο είναι μια επανηχογράφηση από το υπάρχον line­up ενός από τα πιο καλά τραγούδια του ”King­dom of mad­ness” και, μεταξύ μας, εδώ ακούγεται ακόμα καλύτερο από το πρωτότυπο.

Παναγιώτης “The unknown force” Γιώτας

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2022 Rock Hard Greece.

  • https://noc.ezhellas.com:44450/live
  • Rock Hard Radio
  • rock hard greece